Monday, March 28, 2011

* Jodoh & Pertemuan.. ??? *

Assalamualaikum Wbt...


Tiba-tiba je mood aku hari ni lain semacam...Balik dari kelas je, aku terus tido xsedor diri, bangun g kelas hari ni pun lambat..' what the heck is happening to me??? ' ...actually banyak benda yang aku fikir sejak dua menjak ni..memandangkan umur aku sudah pun mencecah 23 tahun pada 23 march yang lalu, so.....banyak lah yang 'perlu' aku fikir...( pening2)

pening nie!!!!!!!!


tapi yang sebenarnya yang aku nak highlightnya disini ialah berkenaan dengan jodoh dan pertemuan..well, topik ni adalah sangat2 subjektif dan juga sensitif la..apa yang pasti, aku agak tertekan dan serabut sikit kalau ada soalan cepumas yang aku dengar dr kawan2 yang tercinta... … “bila lagi nak kawin??”… balik rumah, kawan2 mak ayah pulak tanya benda yang sama, ( masa majlis kawen kakak2 & abang aku)  bila jumpa kawan-kawan (high school) pun persoalan yang sama jagak... Tidak kiralah kawan-kawan yang disekitar mahupun kawan2 (kenalan) sekampus… kekadang terasa diri ni sudah tidak mampu menjawab persoalan yang sama setiap masa…(bengang pun ada) tetapi dek menjaga hati orang lain, aku gagahkan juga menjawab dengan jawapan yang sangat mudah dan jelas “belum sampai seru, kan jodoh ditangan Allah, kena sabar jer”…
kadang2 juga, aku selalu tanya kawan2 aku nie.."sape la bakal suami kita ek????" 
agak2nya menyampah dah dorang nak jawab soklan aku tu...hurm..........

memandangkan juga, aku ni xpernah lagi bercinta ( tapi pernah la ada skandal)  walaupun umur aku dah 23tahun.. pelik kn??? , aku pernah la tertanya2 kat diri sendiri nie..
'xde ke orang yang nak kt aku nie haa????'
ditambah pulak tengok gadis2 lain yang lebih 'comel' dari aku ni dah ade BF....lagi tension aku dibuatnya...

tension aku dibuatnya.....


tapi, walaupapepun, aku percaya dengan Allah s.w.t....dalam firmannya : 

"dan bahwasanya Dialah yang menciptakan berpasang-pasangan lelaki dan wanita". (QS.53:45)
ada lagi
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat
kebesaran Allah". (QS 51:49)

"Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang
keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik
adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah untuk
wanita-wanita yang baik (pula).. (QS 24:26) 

Sampai sekarang, aku masih belum berjumpa dengan 'si DIA" yang telah diciptakan untuk berpasangan dengan aku..(bila lah agaknya PERTEMUAN aku & si dia ni ye) can't wait!!!


so, the conclusion is, JODOH  itu sememangnya telah ditetapkan oleh Allah s.w.t sejak dari azali lagi...samada lambat, cepat @ bila , dimana. bagaimana,  jodoh itu telah ditakdirkan untuk seseorang manusia itu...Jadi, untuk menjawab soalan2 cepumas Kawan2 & family aku tu, aku rasa aku hanya mampu menjawabnya disini...hehehehe

for 'si DIA'...lalala

so happy kalau macam ni.....: p

so, itu jela setakat ni.....
wasallam & have a nice day dudes!!!!

2 comments: