Saturday, March 26, 2011

* Rahang & lelaki ??? ..*

Salam..

hi guyss...mesti korang tertanya2 and rase entah apa2 je post title aku diatas ni..hahaha 
Actually, yang aku nak citernye kat sini is about 'cheekbones' @ 'rahang' la..tapi yang aku nk serapkan disini bukannye citer pasal rahang semata-mata...tapi yang sebenarnye, aku rasa sangat2 mengagumi ciptaan Allah s.w.t. yang telah  menjadikan manusia sebaik-baik kejadian..(seperti Firman Allah SWT. Di dalam Surah At-Tin ayat 4 :

“sesungguhnya telah ku jadikan manusia itu sebaik-baik kejadian, kemudian kami  campak kan ia ke martabat yang paling bawah sekali melainkan mereka yang betul-betul beriman dan beramal soleh (berbuat baik) bagi mereka itu pahala yang tidak terhitung banyaknya."(At-Tin : 4 dan 5) -  {insaf sekejap aku}

So, kita berbalik semula pada title post aku ni tadi..bagi pendapat aku la kan, mana2 lelaki yang mempunyai rahang yang tinggi @ menonjol ni sememangnya mempunyai strong attraction in his face..rahang yang besar atau menonjol tu macam contoh pic dibawah nie..

rahang yang cantik +  besar = wajah bersegi

\Kebanyakan perempuan sukakan lelaki yang wajahnya panjang dan memiliki struktur tulang rahang yang tinggi macam pic dibawah nie..ada juga lah yang sukakan wajah cute-miut or muka bulat2@ chubby. (macam taste kawan aku nie - ain & dayah)....hehehe

bentuk wajah bujur @ panjang + rahang yang tinggi

tapi, mengikut taste aku pula, aku memang senang tertarik dengan orang yang memiliki big cheekbones = wajah bersegi nie...sebabnya, lelaki yang wajahnya bersegi lebih nampak maskulin dan macho..
dan kebanyakan lelaki yang wajah bersegi ni,  xsemua orang perempuan minat la.. ( aku je kot)
Antara wajah2 mereka yang bersegi ( golongan terpilih ) adalah seperti pic dibawah ini....

kiwi's hottie national football player - Winston Reid ( myCurrent BF) hehe

french guy - Yoann Gourcuff  ( ex-bf)


the new superman 2012 - Henry Cavill (my ex-bf too)

tetapi, ade jugak la yang aku tertarik dengan lelaki yang berwajah bujur@panjang nie..(slh seorangnya Paul Wesley ) sebab dorang pon xkurang handsomenye gak..
paul wesley - Tgk citer ' the vampires diaries'



Walauapepon, 3 lelaki diatas tadi sememangnya berjaya membuatkan hati aku 'cair' dan 'terpesona' la... but its only my personal view you know..actually, ramai lagi lelaki wajah bersegi yang aku suka nie tapi kalau nak share kt sini makin panjang plak entrynya..xpela, len kali lah aku share pasal dorang ye..

*  p/s : nak layan lagu George Michael jap - Careless Whisper ...
    see you guys later... by da way , have a nice day ya....
wasallam..

2 comments: